خانم آناگومز نماینده پارلمان اروپا خواستار اخراج فرقه رجوی شد

گفت‌ و شنود با فرشته هدایتی۲ امروز باید گفت آنچه را که فردا گفتنش دیر است

افشاگریهای فرشته هدایتی در مورد فرقه رجوی

قسمت اول: گفت‌ و شنود با فرشته هدایتی ۳۲ سال در مناسبات و تشکیلات

قسمت اول: گفت‌ و شنود با فرشته هدایتی ۳۲ سال در مناسبات و تشکیلات

افشاگریهای همخوابگیهای مسعود رجوی با زنان مجاهد

افشاگریهای همخوابگیهای مسعود رجوی با زنان مجاهد

سیامک نادری مرگهای مشکوک فرقه رجوی را افشا میکند

کشتن و سربه نیست کردنهای فرقه رجوی

سخنان آقای داود ارشد در پنجمین کنگره سکولاردمکراتهای ایران -کلن آلمان

سخنان آقای داود ارشد در پنجمین کنگره سکولاردمکراتهای ایران -کلن آلمان

فعالیت های ما در تصویر

مقالات پربیننده

سخنرانی آقای داود باقروند ارشد در پارلمان اروپا

 

نقدی برانحصارطلبی نوری علا و کورش اعتمادی در جنبش سکولاردمکراسی

بقلم: محمد زمانی

‎ ‎

‎ ‎

من شخصا بر این باور هستم ،که جنبش سکولاردمکراسی به راه خود ادامه خواهد داد و این پیوند در داخل و خارج بیش از ‏هر زمان دیگری احساس میشود و این جنبش  نیازی به افراد خودکامه و انحصار طلب ندارد .‏

 

حتی در یک هفته پیش خواستار  کناره گیری اقای نوری علا از جنبش شدم ،که باعث واکنش و تعلیق برخی افراد  شد.

 

جنبش سکولاردمکراسی ، چه در داخل و چه در  خارج از ایران ،همیشه زنده و پویا است و مطمئن هستم ،این تفکر چنان ‏در  جامعه ایرانی رشد ونهادینه شده است ، که در نتیجه باعث گذر از حکومت  توتالیتر حکومت اسلامی در ایران خواهد ‏شد .‏

بعد از سی و پنج سال حکومت مذهبی در ایران همه مردم نظاره گر سرکوب و چپاول ثروت ملی از طرف افرادی ‏هستند،  که هویت ایرانی را نشانه گرفته است .به باور من ،این مبارزات ادامه دارد و  جنبش سکولاردمکراسی این حکومت ‏را به زانو در خواهد آورد.

دلیل اول این است که ،اکثریت نسل ما که متولد همین انقلاب هستند ، تفکراتی ‏سکولاردمکرات  دارند و به نوعی خواستار تبادل و همگرایی با جامعه مدنی و مدرن هستند و  حکومت ملایان در این مدت ‏،برای انها دستاوردی نداشته و به مطالبات این قشر  که ازادی، اشتغال، امنیت، باشد کاری انجام نداده است .نکته دوم ، ‏قانون  اساسی موجود و قوانینی است که در برگیرنده شریعت اسلامی است و تجربه نشان  داد، که با خواندن دعای ندبه و ‏کمیل نمیتوان اقتصاد ، فرهنگ و سیاست گذاری  نمود و حتی مملکت داری را به یک قشر مذهبی واگذارکرد و امروز، همه ‏ما شاهد  فروپاشی اقتصادی ،فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی هستیم‎ .‎

در نتیجه این مبارزات تا سقوط این حکومت عقب مانده ،در همه عرصه ها از طریق جنبش های مختلف ‏ادامه  خواهد داشت .به همین دلیل مواضع من در این مدت مبارزه ،که از نسل همین  انقلاب میباشم وحتی ‏بیشتر همنسلانم ، سکولاردمکراسی و براندازی این حکومت  از طریق عدم خشونت و مبارزات مدنی است ‏‏.موضوعی را که میخواهم به ان اشاره  نمایم و خیلی مهم است ،استبداد و انحصارطلبی است‎ .‎

به اعتقاد من جامعه  استبداد زده ،میتواند باز تولید استبداد مجدد باشد .اگر ما میخواهیم ،به یک ایران ازاد، ‏اباد و دمکرات دست پیدا نماییم ،میبایست با استبداد درون خود و سازمان هایی که در ان فعال هستیم ،مبارزه ‏نماییم .سکوت ما در مقابل  استبداد در هر جایی، میتواند خطرناک باشد .به جای منافع شخصی بیاییم ‏به  منافع ملی و به مردم اسارت کشیده ایران توسط این حکومت فکر نماییم .بیاییم  در مقابل خودمحوری ها ‏و انحصارطلبی ها در هر جا و مکان که هست مبارزه  نماییم. از اینجا به نقد خودم در خصوص پیمان نامه ‏عصر نو میپردازم .که بعد  از ان به اسم جنبش سکولاردمکراسی تغییر نام داد. پیشگفتار پیمان نامه ء عصر ‏نو به صراحت میگوید

‎ ‎

‎1.. «‎جنبش سکولار دموکراسی ايران» با هدف فراهم ساختن  چتری فراگير از سکولار دموکراسی بوجود می آيد؛ چتری ‏که صاحبان همهء عقايد  در زير سقف اش با يکديگر به تفاهم و گفتگو و آينده سازی بنشينند، و ـ چه  قبل از فروپاشی رژيم ‏اسلامی و چه پس از آن ـ جريانی را برپا دارند که از  يکسو به تشکيلاتی اجرائی و کارآمد و، از سوی ديگر به انديشگاهی ‏زاينده و  آينده نگر مبدل شود، به سکولار دموکراسی جسميت و تعين سياسی بخشد، و نهال  آزادی های حقوق بشری را در ‏خاک انديشهء ايرانی چنان بکارد و ريشه دار کند  که، هر چه زودتر، برآيد، ببالد و شاخه بگستراند، و به بار بنشيند. چنين ‏‏«چتری» نمود و نماد همان ايرانی است که در زير سقف بلندش همهء عقايد و  باورها، در همزيستی و تساهل، حضور ‏خواهند يافت‎.‎

باری، در اين راستا است که  بر پا دارندگان «جنبش سکولار دموکراسی ايران» می خواهند تا، با در دست  داشتن تعريفی ‏گسترنده از مشخصات «انسان سکولار دموکرات ايرانی»، باورمندان  به اين طرز فکر و نگاه را به همگرائی برای ‏استقرار حکومتی سکولار و دموکرات در ايران فرا می خواند.

 

اين «پيمان نامه» برای آنانی فراهم آمده که از زن و مرد، پير ‏و جوان، کوشندهء سیاسی و فرهنگی و اجتماعی، کارورز و بی کار،  خداشناس و دين مدار و منکر ماوراء الطبيعه، پناهنده ‏و مهاجر، و برآمده از  دل اقوام و تيره ها و مردمان گونه گون ايرانی، با زبان ها و فرهنگ ها و  اديان و عقايد گوناگونی ‏که زير سقف آسمان بلند ايران در هم تنيده اند، چه  منفرد و چه همپيوند با گروه ها و احزاب و سازمان ها و شبکه ها و ‏اتحادها و  شوراهای مختلف، می خواهند تا نخست تعريفی تفصيلی از صفات مشخصهء خويش را  ارائه داده و سپس اهداف ‏‏«جنبش سکولار دموکراسی ايران» را اعلام بدارند.

بعد  از این فراخوان بود که عده زیادی به این پیمان نامه پیوستند.

که در ‏لینک  زیر اسامی و موسسین انها موجود است .اين پيمان نامه در تاريخ اول مهرماه 1392 (23 سپتامبر 2013) به تصويب ‏شورای دبيران جنبش سکولار دموکراسی ايران  رسيده است.اما شوربختانه افرادی این مسیر را دنبال نمودند که اساسا ‏انحصار  طلبی ها مشهود شد و جنبش را با چالشهایی روبرو نمودند .در نتیجه بخشی از  مؤسسان نخستين کنگرهء سکولار ‏دموکرات های ايران، که امضاء کنندگان و  باورمندان به مفاد متن موسوم به «پيمان نامهء عصر نو» محسوب می شدند، ‏در  تاريخ 12 و 13 مرداده ماه 1392، همزمان با بزرگداشت 107 مين سالگرد پيروزی  انقلاب مشروطه، در حومهء شهر ‏واشنگتن دی.سی، پايتخت ايالات متحدهء امريکا،  در نخستين کنگره سکولار دموکرات های ايران شرکت نمودند .در این ‏کنگره بدون  اطلاع رسانی به همه موسسین، اولین تخلف از سوی اقای نوری علا کلید خورد .

ایشان بدون اشاره و اطلاع ‏رسانی از طریق ایمیل به افراد ،که قرار است  انتخاباتی برگزار شود، در همان مکان با تعداد کمی از افراد انتخاباتی ‏برپا  نمودند و حتی بعد از این، پیمان نامه عصر نو به جنبش سکولاردمکراسی تغییر  نام پیدا کرد .ایراداتی که من و برخی ‏دوستان از این روند گرفتند ،این بود  که همه موسسین میبایست از چنین انتخاباتی اطلاع پیدا میکردند .در صورتی که  هیچ ‏کدام از ما نمیدانستیم که در این کنگره قرا است شورای دبیران انتخاب  شوند .

در یک پروسه انتخاباتی می بایست همه افراد ‏موسس در جریان قرا  میگرفتند و اشاره میشد، به این موضوع که افرادی که میخواهند خودشان را  کاندید نمایند و یا اینکه ‏فقط میخواهند رای دهند اعلام نمایند ،یا به صورت  حضوری یا غیابی از طریق اسکایپ و یا یک سیستم دیگر که بتوانند ‏همه یا  اکثریت شاهد برگزاری انتخابات باشند .

شاهدینی مثل اقای دکتر ابارکه حضوری  شرکت داشتند به من گفت : اقای ‏نوری علا افراد را انتخاب میکرد و به حضار  میگفت، به این افراد رای دهید .

همین برخورد غیر دمکراتیک باعث شد ‏،خیلی از  افراد موسس از نوشتن اسم خودشان در جنبش سکولاردمکراسی خودداری نمایند و  حتی هیچگاه اسم افراد در ‏جنبش سکولاردمکراسی در سایت این جنبش منتشر نشد .

 

دومین موضوع انتخاب اقای نوری علا از سوی شورای دبیران ‏منتصب و فرمایشی به عنوان سخنگوی این جنبش بود .

سومین مطلب به انحصار دراوردن، سایت جنبش از  سوی اقای ‏نوری علا کلید خورد، که بیشتر مطالب منتشر شده از سوی ایشان فیلتر میشد و حتی این سایت را به انحصار خود و برخی ‏دوستان خودش در اورد .

سانسور مطالب دیگر افراد جنبش در این سایت، از طرف این افراد مشهود است .این  خودمحوری ‏ها تا انجا به پیش رفت ،که حلقه نوری علا و اعتمادی بیشتر از هر  زمانی برجسته شد و این افراد با زیر پا گذاشتن اولین ‏پیمان نامه جنبش  سکولاردمکراسی تخلفات خود را اغاز نمودند و مبارزین داخل و خارج را تفکیک و به جدا سازی پای ‏فشاری نمودند .

در اولین بیانیه تحلیلی جنبش امده است .. جنبش سکولار دموکراسی ايران، که در خجسته روز صد و ‏هفتمين سالگرد انقلاب  مشروطه پا به عرصهء فعاليت های سياسی نهاده و بر اساس سند موسوم به «پيمان  نامهء عصر ‏نو» اعلام موجوديت کرد، در دو ماهی که از عمر آن می گذرد، علاوه  بر اقدامات وسيع تشکيلاتی که در پايگاه رسمی اش ‏منعکس است، با توجه به  شرايطی که پس از انجام روند موسوم به انتخابات رياست جمهوری در ايران پيش  آمده، وظيفهء ‏خود می داند که مطالب زير را به اطلاع عموم مبارزان آزاديخواه ايران برساند.در بند 5 اشاره شده است

.. از نظر ما، ‏احزاب و تشکلات سياسی  داخل کشور، حتی آنان که از درون حاکميت سر بر کشيده و جناح اصلاح طلب آن را تشکيل می ‏دهند، نيز اکنون فرصت آن را يافته اند تا، اگر در خواست اصلاحات  خود صادق بوده اند، معنای «اصلاح طلبی» خويش ‏را توضيح دهند و همان خواست  های اصلاح طلبانه ای را که در فضای متصلب چهار سال پيش مطرح می کردند، و به ‏همان علت هم مختصراً سرکوب شدند، با پافشاری و همراه با تبليغ بين المللی، ديگر باره مطرح سازند. – در پایان همین ‏بیانیه تحلیلی اورده شده «جنبش  سکولار دموکراسی ايران»، که در خارج کشور تشکيل شده، آمادگی اعضاء خويش را  در ‏راستای حمايت و منعکس ساختن و اولويت بخشيدن به خواست های مبارزاتی و  ريشه ای کوشندگان و سازمان های ‏سياسی داخل کشور اعلام داشته و از همهء  سازمان های سکولار دموکرات ديگر خارج کشور نیز که در راه استقرار ‏حکومتی  مبتنی بر اعلاميهء حقوق بشر و به دور از هرگونه «مذهب و ايدئولوژی رسمی» در ايران می کوشند، دعوت می ‏کند تا به اين موضع گيری پيوسته و وظيفهء تاريخی  خود را در اين لحظات حساس در کنار همفکران خود انجام دهند.اما ‏شوربختانه  این افراد با وارونه جلوه دادن همه موضوعات و مصادره کردن جنبش ،شروع به  افترا زنی نمودند و راه خود ‏را ازحمایت مبارزان داخل ایران جدا ساختند و  اساسا بیانیه جنبش را نقض نمودند .این برخورد دوگانه از سوی این افراد ‏باعث اعتراض برخی هموندان در جنبش و حتی کناره گیری انها شد .بعد از اعتراض  برخی افراد به شورای دبیران گوش ‏به فرمان به دلایل تخلفات عدیده، باعث بی  مهری این افراد قرار گرفتند و بدون اطلاع و دلایل مستند برخی افراد را ‏لغو  عضویت نمودند .

این افراد میتوانند اعتراض نموده وطبق اساسنامه خواستار هیت سه نفره برای رسیدگی به شکایت ‏خود شوند .یکی از این افراد من بودم، که  اعتراض نمودم و خواستار این شدم ،که متن اعتراض نامه مرا روی سایت ‏بگذارند .اما حتی این کار هم نکردند .

متن اعتراضی من به بانو علیی ……… درود بانو  نسترن نیکی علیی و شورای ‏دبیران جنبش سکولار دموکراسی متنی در خصوص تعلیق  من در سایت جنبش سکولاردموکراسی درج شده است که به ‏اعتقاد من به لحاظ  قانونی ایراد اساسی دارد و موارد ذکر شده بی پایه است و به همین دلیل مورد  اعتراض من به عنوان ‏موسس و عضو جنبش سکولار دموکراسی است .بدینوسیله با  تایید موارد بر شمرده خصوصا به دلیل انحراف از سند ‏‏«پیمان نامه» و «اولین  بیانیه جنبش» خواستار رسیدگی به این موضوع از طریق هیت سه نفره و بیطرف  برای رسیدگی ‏به شکایت و اعتراض من نسبت به نویسندگان این متن میباشم و حتی  خواستار رسیدگی از طریق مجمع عمومی هستم.

همه ‏این موارد برخی از تخلفات بوده است که در اصل انحراف از اهداف جنبش سکولاردمکراسی ،شفاف نبودن انتخابات ‏‏(بخوانید انتصابات)، افترا و اتهام زنی به افراد بدون ارائه سند،خودمحوری و  انحصارطلبی ،سانسور افراد در ارائه ‏اعتراض به این روندها ومنتشر نشدن در  سایت جنبش،وارونه جلوه دادن همه موضوعات،جدا کردن داخل با خارج ،به ‏انحصار  دراوردن سایت جنبش ،تعلیق افراد بدون ارائه تخطی افراد از اصول و بیانیه  جنبش ،نبود نقد پذیری ،کینه ورزی ‏و کنار گذاشتن افراد منتقد ،برخی از این  موارد است .

‎ ‎

اگر اقای نوری علا اعتراض نامه مرا در سایت جنبش میگذاشت، با  توجه به درخواست من که حق قانونی است مجبور به ‏انتشار این مطلب در سایت های دیگر نمیشدم .وقتی از طرف ایشان و دوستانش سانسور میشویم و من را از حق  قانونی ‏خود سلب مینمایند ،راهی جز این کار برای افکار عمومی نیست .

‎ ‎

من شخصا  بر این باور هستم ،که جنبش سکولاردمکراسی به راه خود ادامه خواهد داد و این پیوند در داخل و خارج بیش از ‏هر زمان دیگری احساس میشود و این جنبش نیازی  به افراد خودکامه و انحصار طلب ندارد .

حتی در یک هفته پیش خواستار کناره  گیری اقای نوری علا از جنبش شدم ،که باعث واکنش و تعلیق برخی افراد شد ‏‏.در  شرایطی که مردم ایران در بدترین وضعیت بسر میبرند، ببینید این افراد قدرت  طلب به دنبال چه چیزی هستند .از این ‏رو بار دیگر خواستار کنارگیری اقایان  نوری علا و کورش اعتمادی به دلیل تخلفات گسترده از جنبش سکولاردمکراسی ‏هستم .

‎ ‎

پیمان نامه عصر نو‎ ….http://isdmovement.com/movement.docs.doc/02.Peiman-‎Naameh.htm

موسسین کنگره‎ …http://www.isdcongress.com/160516081587158717401606-1608-‎‎158115751605174015751606-17051606171115851607-15781575-‎‎15751705160616081606.html‎

نخستین بیانیه جنبش سکولار دمکراسی‎ …http://isdmovement.com/Declarations/14.First-‎declaration.htm

منبع:پژواک ایران

‎ ‎

 

 

به اشتراک بگذارید
Facebooktwitter

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.